GARANTIA PRODUSELOR
Produsele comercializate pe site-ul www.lukantapaper.ro sunt oferite clienţilor în forma în care sunt pregătite de linia noastră de producţie, în limita stocului disponibil. Lukanta Paper SRL este răspunzătoare pentru orice lipsă de conformitate a produsului la momentul livrării către consumator. În cazul lipsei conformităţii produselor, clientul are dreptul de a cere aducerea produsului la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire conform art. 10 din Legea 499/2003.
Reclamaţiile referitoare la lipsa de conformitate se vor face în formă scrisă, la adresa punctului de lucru sau prin e-mail la adresa contact@lukantapaper.ro
Produsele comercializare pe site-ul www.lukantapaper.ro beneficiază de garanţie conform Legii 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora, conform OG 21/1992 privind protecţia consumatorilor şi conform OUG 174/2008 pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind protecţia consumatorilor.
GARANTIA LEGALA
Informațiile de interes şi reglementările privind garanția legală de conformitate, potrivit art. 4 -pct. 1 lit. e) din OUG 34/2014 si art. 5-14 din Legea nr. 449/2003 sunt prezentate mai jos:
O.U.G. 34/2014 (cu modificările Legii nr. 157 / 22.06.2015) OUG nr. 34/2014 – drepturile consumatorilor in cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative
Art. 4: Cerințe in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta
(1) Înainte ca un contract, altul decat un contract la distanta sau un contract in afara spatiilor comerciale, sau orice oferta similara sa producă efecte obligatorii asupra consumatorului, profesionistul trebuie sa ii furnizeze consumatorului următoarele informații in mod vizibil, lizibil si ușor de înțeles, in cazul in care respectivele informații nu reies in mod evident din context:
e) in plus fata de o mențiune a existentei unei garantii legale de conformitate pentru produse, existenta si condițiile privind serviciile post vânzare si garanțiile comerciale, după caz;
Extras din Legea nr. 449/2003 – vânzarea produselor si garanțiile asociate acestora
Conformitatea produselor cu specificațiile cuprinse in contractual de vânzare-cumpărare
Art. 5. – (1) Vânzătorul este obligat sa livreze consumatorului produse care sunt in conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare.
(2) Se considera ca produsele sunt in conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare daca:
a) corespund descrierii făcute de vânzător si au aceleași calități ca si produsele pe care vânzătorul le-a prezentat consumatorului ca mostra sau model;
b) corespund oricărui scop specific solicitat de către consumator, scop făcut cunoscut vânzătorului si acceptat de acesta la încheierea contractului de vânzare-cumpărare;
c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate in mod normal produsele de același tip;
d) fiind de același tip, prezinta parametri de calitate si performante normale, la care consumatorul se poate astepta in mod rezonabil, date fiind natura produsului si declarațiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de vânzător, de producător sau de reprezentantul acestuia, in special prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului.
Art. 6. – Nu se considera a fi lipsa de conformitate daca in momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare consumatorul a cunoscut sau nu putea, in mod rezonabil, sa nu cunoască aceasta lipsa de conformitate ori daca lipsa de conformitate işi are originea in materialele furnizate de consumator
Art. 7. – Vânzătorul nu este răspunzător de declarațiile publice prevăzute la art. 5 alin. (2) lit. d), in oricare dintre următoarele situații, daca probează ca:
a) nu a cunoscut si nu ar fi putut, in mod rezonabil, sa cunoască declarațiile in cauza;
b) declarația fusese corectata la momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare;
c) decizia de a cumpăra produsul nu putea fi influențată de declarațiile publice in cauza.
Art. 8. – (1) Orice lipsa a conformității rezultata dintr-o instalare incorecta a produselor va fi considerata echivalenta cu o lipsa a conformității produselor, daca instalarea face parte din contractul de vânzare a produselor si produsele au fost instalate de vânzător sau pe răspunderea sa.
(2) Prevederile alin. (1) se aplica si in cazul in care produsul destinat a fi instalat de consumator este instalat de acesta si instalarea incorecta este datorata unei deficiente in instrucțiunile de instalare.
Art. 9. – Vânzătorul este răspunzător fata de consumator pentru orice lipsa a conformității existenta la momentul când au fost livrate produsele.
Art. 10. – In cazul lipsei conformității, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului sa i se aducă produsul la conformitate, fără plata, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau sa beneficieze de reducerea corespunzătoare a prețului ori de rezoluțiunea contractului privind acest produs, in condițiile art. 13 si 14.
Art. 11. – (1) In cazul lipsei conformității, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului in primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, in fiecare caz fără plata, cu excepția situației in care măsura este imposibila sau disproporționata.
(2) O măsura reparatorie va fi considerata ca disproporționata, daca ea impune vânzătorului costuri care sunt nerezonabile in comparație cu cealaltă măsură reparatorie, luând-se in considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanta lipsei de conformitate;
c) daca cealaltă măsura reparatorie ar putea fi realizata fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.
(3) O măsura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vânzătorul nu poate asigura produse identice pentru înlocuiri sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.
(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord, in scris, intre vânzător si consumator, si fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luând-se in considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilita nu poate depăși 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoștința vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.
(5) In cazul reparării produsului, in acesta vor fi montate numai piese noi.
Art. 12. – Noțiunea fără plata, prevăzută la art. 10 şi 11, se refera la toate costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile poștale, de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manopera, materiale utilizate si ambalare.
Art. 13. – Consumatorul poate solicita o reducere a prețului sau rezoluțiunea contractului in oricare dintre următoarele cazuri:
a) daca nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
b) daca vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioada de timp rezonabila;
c) daca vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.
Art. 14. – Consumatorul nu este îndreptățit sa solicite rezoluțiunea contractului, daca lipsa conformității este minora.
Art. 16: “Raspunderea vanzatorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.”
Art. 17: “Consumatorul trebuie sa informeze vanzatorul despre lipsa de conformitate in termen de doua luni de la data la care a constatat-o.”
Art. 18: “Pana la proba contrara, lipsa de conformitate aparuta in termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezuma ca a existat la momentul livrarii acestuia, cu exceptia cazurilor în care prezumtia este incompatibila cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.”
GARANTIA COMERCIALA
Garantia comerciala se acorda in temeiul ART.19 din Legea 449/2003 modificata de OUG 174/2008
Garantia comerciala se aplica tuturor produselor vandute pe site-ul www.lukantapaper.ro si este de 30 de zile de la data la care ati intrat in posesia fizica a produsului comandat.
Prin garantia oferita de catre Lukanta Paper SRL se intelege schimbarea produsului cu unul identic sau restituirea sumei platite la achizitionare, in cazul in care exista deficient de fabricatie al produsului si au fost respectate instructiunile de utilizare aflate pe site si primite cu produsul comandat.
Firma noastra se obliga sa rezolve sesizarile in perioada de garantie cu conditia ca acestea sa indeplineasca conditiile legale stipulate mai jos.
Plata transportului pentru produsele trimise (tur-retur) in vederea solutionarii garantiei revine in responsabilitatea noastra. Solutionarea garantiei se face in maxim 14 zile calendaristice.
Garantia este de 30 (treizeci) zile de la data achizitiei, in conformitate cu O.G. 21/1992, Legea 449/2003 si O.G. 174/2008.
La solicitarea garantiei este necesara prezentarea produsului defect in set complet , impreuna cu factura fiscala (o copie a facturii fiscale).
Garantia este pierduta in cazul in care beneficiarul sau alta persoana incearca repararea oricaror defecte aparute.
Pentru informatii legate de garantia produselor va rugam sa ne contactati la adresa contact@lukantapaper.ro
Lukanta Paper SRL poate modifica oricand descrierea produselor comercializate pe site in conformitate cu specificatiile producatorului fara o notificare prealabila.